sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Pääsiäistunnelmaan

Viikolla laitoin kotiamme hieman pääsiäiskuntoon. Kylvin ruohot (tällä kertaa kokeilen ohranruohoa), pistin parit koristemunat roikkumaan ja ostin kaupasta narsisseja. Ne minä aidon istuttaa keväämmällä pihalle, mikäli pysyvät sinne saakka hyvinä. Aika kestävähän narsissi on, luullakseni? :)


Lapsena pääsiäinen oli yksi vuoden kohokohdista, olin aina pääsiäisen ajan kiirastorstaista lankalauantaihin serkuillani ja heidän kanssaan myös sitten kävimme virpomassa. Täällä päinhän se virpomispäivä on lankalauantai, ainut oikea ;) Nyt aikuisena pääsiäinen ei juuri tunnu missään, kun ei enää virpoakaan kehtaa! Joskus olemme porukalla käyneet lauantaina katsomassa pääsiäiskokkoa, mutta usein pääsiäisenaika on minulla mennyt töissä tai sitten olemme kavereiden kanssa muuten vain pitäneet iltaa, niinkuin nyt tulevanakin pääsiäisenä on tarkoitus.



Ostin nyt pääsiäisruohoon koristeeksi hieman isompia tipuja, näiden korkeus on lähes 5 cm. Viime vuonna toinen kissamme "tappoi" kaikki rairuohon seassa olleet pikkutiput, niitä löytyi monta viikkoa vielä pääsiäisen jälkeenkin kynittynä milloin sohvan alta, milloin pimeästä nurkasta :( Jospa nämä tiput olisi sen verran pelottavampia, että kissa antaisi näiden olla rauhassa.


Monen tuttavan kanssa olen ihmetellyt näitä tämän talven säitä. Muistan lapsuudestanikin, miten virpomaan lähtiessä oli jo mutavellit pihassa ja lumi sulanut suht hyvin. Nythän on vielä täysi talvi! Vaan nyt näyttää menevän voiton puolelle, sääennusteet ennustavat plussakelejä ja auringonpaistetta. Aah, kyllä minä nautin näistä valoisista päivistä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitoksia kommentistasi :) Ne ovat minulle tärkeitä!